Skip to content

Brief (129) uit Schiedam

september 14, 2016

Donorvreugde

Vanaf nu ben ik een zakje bruikbare
organen die na mijn dood ontsloten
kan worden waarop het graaien in
mijn nog warme vlees kan beginnen.

Ergens een niertje nodig? Alstublieft!
Ergens een longetje nodig? Alstublieft!
Ergens wat oogjes nodig? Alstublieft!

Is het zakje leeg? Geen punt, we persen
er wat vette watten in en hup ik ben als
zakje fraai klaar voor mijn verrukkelijke
uitvaart. Niemand die ook maar iets van
mij zal missen, ha, vette watten genoeg.

Wel jammer is dat ze geen stemadvies
uit het zakje kunnen klauwen, een bordje
met daarop D66* zal er zeker tussen alle
smurrie aan bloed en versleten vlees hup
te vinden zijn geweest, want ik wil heus
wel als leegplukzakje door het leven gaan,
tenminste als er niet de voorwaarde aan
verbonden wordt dat ik dan als een
gezondheidsfrater met een strikt vita-
minengebod door het leven moet gaan.
Hel nee, ik wil wel kunnen zuipen als
een paard met extra brede bek, ik wil
wel kunnen roken als een ketter die
met god geen raad weet, ik wil wel een
zooi lijfafbraakrisico’s kunnen nemen
ook al zal de inhoud van het zakje daar
baarlijk ongezond door gaan pruttelen.
Ik wil zogezegd prikkelend kunnen leven
als de Duivel in een verboden hemel. Zo
niet, geef mijn zakje dan maar aan Fikkie!

* D66 wil iedereen automatisch donor
laten zijn.

Werner Spaland

From → brieven

Geef een reactie

Geef een reactie

