Skip to content

Brief (130) uit Schiedam

september 25, 2016

als ik morgen zal sterven gaan

wat moet ik dan
wat moet ik dan

wat moet ik dan
in godsnaam aan

moet ik nieuwe kleren kopen
of in een kloffie liggen gaan
waarin ik jaren heb gelopen

moet mijn haar dan
ook naar net gekamd
of gaat het per se in
gepaste hoed geramd

zal ik mijn handen braaf
tot vouw gaan kluwen
of moet ik wat vingers
ver mijn neus in duwen

ga ikmij een laatste
keer nog laten kussen
of mijn eenzaamheid
in ferme lach graag sussen

laat ik mijn ziel
naar boven stijgen
of eigenhandig
naar de duivel nijgen

doe ik mijnlaatste uur
in zwarte sokken
of zal ik op strikt
gepoetste schoenen gokken

moet ik iedereen naar
mij maar laten gapen
of zal ik brutaal wat
restjes uit mijn oren schrapen

doe ik uit bijna dode borst
een laatste zucht nog wellen
of stop ik hem vol leef-gedoe
om allen nog eens flink te kwellen

zal ik op mijn dooie eind
fier nog een gedicht uitkraaien
of met lege woorden
alles hevig gaan verdraaien

moet ik allen per lieve
lach wellicht bestoken
of zeggen dat ook zij behoren
tot toekomstig dode knoken

ga ik om wat eigen grote lol
een laatste gil tot slot nog slaken
of zal ik…

o als ik morgen

wat moet ik dan
wat moet ik dan

 

From → brieven

Geef een reactie

Geef een reactie

