Spring naar inhoud

Mijn vriends meningen 26

februari 13, 2008

Aa_kl_bew_pict0040_25
Vriend AIKE

O, ik mag dus wel geloven?

Wat mij betreft geloof je aan alles wat niet bestaat,
als je het maar lekker voor jezelf houdt en het niet,
zoals gelovigen nogal eens plegen te doen, dictato-
riaal gaat opleggen aan willekeurig wie dan ook en
zeker niet aan mij.

Hiep hoi, ik mag!

Ja, je kan daarmee wel dollen, maar we draaien zo
langzamerhand behoorlijk in een paar voor de lezer
verveling oproepende rondjes rond vriend AIKE, dus
wil ik deze discussie nu eindelijk maar eens vooral
laten voor wat het is en weer wat meer naar de lees-
plezierrekening van genoemde lezer gaan schrijven
anders piepen we straks alleen nog voor onszelf in
deze stukjes. Ff leuk hoor, maar voor een beetje te
willen worden schrijver natuurlijk een gruwgedachte,
daarom lijkt het me heel nuttig de komende weken
gewoon een keer terug te gaan naar het winkelpand
waar ik je een flink tijdje geleden, nog voor het be-
gin van dit schrijven, heb opgepikt.

Gewoon terug? Maar beste hoofdbewoner, je weet
toch dat ik bij het verlaten van dat voor mij zo erge
pand me danig heb voorgenomen er nooit meer ‘n
trapstap te doen?

Jaja ik weet het, toch moeten we er heen, beste
vriend AIKE, om eens te zien of we niet bij toeval
een ander persoon daar tegen het lijf lopen die
ons werkelijk ál te rondsollen in die methafysica-
blubber eens wat op losse schroeven kan helpen
te wrikken zodat we in ieder geval in deze stukjes
wat goddelozer worden, want hel die geloofskoek
iedere dag weer te moeten optoetsen hier, het is
mij zo langzamerhand een Sisifusarbeidje van de
ergste soort geworden.

Kom nou hoofdbewoner, zo erg is het toch niet?

Wat mij betreft wel en dus heus ik wil erheen om
zulk een persoon te vinden die wellicht eens af en
toe bij ons wil zijn, daarbij met wat frisse ideeën
op de proppen zal willen huppelen om de zo stevig
durende reliplaag waarin we verzeild zijn geraakt
geheel en al gevaarloos voorbij te laten modderen
zonder dat wij ons hoofd er door moeten laten ver-
pijnzen tot een godsblubber waar de nu al 2 keer
genoemde lezer geen enkele maar dan ook geen
enkele relikwaak wat aan heeft.

Wordt vervolgd.

Geef een reactie

Plaats een reactie